Różowa wstążka 2015 – kampania na rzecz walki z rakiem piersi
Rak piersi to nowotwór , który dotyka bardzo wiele kobiet w różnym wieku…. Jest to temat szczególnie mi bliski … kilka lat temu ten nowotwór zabrał mi bardzo bliską osobę….. Widząc strach w oczach i potworne cierpienie będące wynikiem rozwoju choroby człowiek dopiero wtedy uświadamia sobie jak ważne są regularne badania …. dopóki nie dotyczy to bliskich nam osób nie zdajemy sobie sprawy jakie zło potrafi wyrządzić to paskudztwo…. Jak bardzo zmienia się życie nie tylko chorującej osoby ale jej bliskich …. Nie da się opisać słowami tego co się czuje… Nie zapomnę tego wzroku błagającego o uśmierzenie bólu …. ale zanim przyjdzie ból cierpi umysł…. Każdy dzień chorującej osoby jest niepewny …. Gaśnie radość i pozostają myśli co będzie dalej…. Z racji studiów medycznych widziałam wiele cierpienia i fizycznego i tego umysłowego, i o ile cierpienie fizyczne dzięki środkom przeciwbólowym możemy znieść o tyle tego umysłowego nie…. żadne słowa pocieszenia nie dają nadziei niestety …. Nadzieją są regularne badania . Często w gonitwie życia, pędzenia nie wiadomo za czym zapominamy o sobie …. O tym, że życie mamy jedno i że trzeba zrobić wszystko aby się nim cieszyć jak najdłużej. I choć często nie wygląda ono tak jakbyśmy sobie tego życzyli, to jak jest zdrowie to mamy szansę je zmienić…
Bardzo ciężki to dla mnie temat i ciężko mi o tym mówić …. Ale też wiem jak ważne jest mówienie o tym głośno.
Październik to na całym świecie miesiąc poświęcony działaniom podnoszącym świadomość o raku piersi. Rak piersi to drugi najczęściej diagnozowany rak na świecie, dlatego każde działanie zbliżające nas do wyeliminowania tej choroby z naszego życia jest na wagę złota.
Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies powstała w 1992 roku, zapoczątkowana przez synową Estée Lauder, panią Evelyn H. Lauder. Symbolem zdrowych piersi i jednocześnie Kampanii stała się Różowa Wstążka, którą rozpropagowała Evelyn Lauder oraz redaktor naczelna miesięcznika o zdrowiu „SELF”.Celem Kampanii jest budowanie świadomości o problematy raka piersi oraz pokonanie raka piersi poprzez edukację i badania medyczne.
W tym roku Estee Lauder Companies kontynuuje działania pod hasłem „LICZY SIĘ KAŻDE DZIAŁANIE, JAKIE JEST TWOJE? ” Kampania zapoczątkowała globalny ruch, który pomógł ocalić miliony istnień. Działa obecnie w ponad 70 krajach i pozwoliła zgromadzić dotychczas ponad 58 milionów dolarów w celu wspierania globalnych badań, edukacji i usług medycznych.
Zgodnie z duchem przyszłościowej wizji pani Lauder tegoroczna Kampania rozszerzy działalność z budowania świadomości na zachęcanie ludzi do pójścia krok dalej i podjęcia konkretnych działań nakierowanych na zapobieganie chorobie i jej wyeliminowanie. Kampania oraz towarzyszące jej inicjatywy pobudzą światową społeczność do walki z rakiem piersi poprzez przeciwstawianie się stygmatyzacji i pogłębianie świadomości we wszystkich rejonach globu, a przy okazji przyczynią się do zebrania znacznych funduszy na kluczowe badania medyczne.
Każdego roku śledzę i kupuję kosmetyki sygnowane Różową Wstążką . Często są to kosmetyki , które kupuję już z myślą o prezentach świątecznych dla bliskich ale też robię zapas ulubionych produktów, które akurat w tym czasie uczestniczą w kampanii.
20% ceny sprzedaży tych produktów firma Estée Lauder (Poland) przeznaczy na wsparcie badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych pod kierownictwem profesora Jana Lubińskiego, założyciela i kierownika Ośrodka Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.
Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi co roku rośnie i ma coraz większy zasięg. Do grona Partnerów włączają się firmy i instytucje z różnych branż.
W tym roku do Kampanii ponownie włączyli się wszyscy najważniejsi partnerzy detaliczni, czyli perfumerie: Douglas oraz Sephora, a także różne firmy : Polskie Linie Lotnicze Lot, Medicover, Magic Records, Ania Kruk, Wittchen, Yankee Candle. Jak co roku, w październiku 2015 roku, perfumerie te będą wspierać Kampanię poprzez sprzedaż limitowanych edycji produktów wiodących na polskim rynku marek kosmetycznych Estée Lauder, Clinique, oraz La Mer, Bobbi Brown, Origins oraz Bumble and bumble (wyłącznie w perfumeriach Sephora).W tym roku po raz pierwszy do Kampanii włączyła się Fundacja “Wiemy co jemy”.
Wśród kosmetyków dostępnych w ramach Kampanii, oznaczonych różową wstążką znajdziecie fajną torebko-kosmetyczkę z trzema mini szminki ESTEE LAUDER Pure Color Envy Sculpting Lipsticks w przebojowych odcieniach:
ESTEE LAUDER Pure Color Envy Sculpting Lipsticks 240 Tumultous Pink
ESTEE LAUDER Pure Color Envy Sculpting Lipsticks 420 Rebellious Rose
ESTEE LAUDER Pure Color Envy Sculpting Lipsticks 220 Powerful
CLINIQUE CHEEK POP – Róż z Misją !
Umieszczony w poręcznej minikosmetyczce, niezwykle popularny wśród klientek róż Clinique Cheek Pop w odcieniu Berry Pop zdobi wytłoczona w pudrze różowa wstążka.
Portfel marki Wittchen , który został specjalnie zaprojektowany dla polskiej edycji Kampanii.
W sprzedaży jest również płyta ” in Pinks 5″, która od pięciu lat jest nieodłącznym elementem polskiej Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi.
EVELYN H.LAUDER powiedziała :
” RAKA NIE DA POKONAĆ SIĘ W POJEDYNKĘ. UDA NAM SIĘ JEDYNIE WTEDY GDY POŁĄCZYMY NASZE SIŁY “
Tymi słowami Kochani chciałabym Was zachęcić do wezwania :
Każde działanie się liczy. Jakie jest Twoje?
Włączając się do Kampanii , mam dla Was 3 kosmetyczki z mini pomadkami Estee Lauder, które kupiłam wspierając Kampanię. Gorąco Was zachęcam do wzięcia udziału w wezwaniu. Przez kolejnych siedem dni, począwszy do dnia dzisiejszego, tzn 9 października 2015 do 15 października 2015 roku wrzucajcie na Instagram zdjęcie z krótką notką, jakie są Wasze działania w związku z profilaktyką np , co roku chodzę na badanie USG, albo pokaż na zdjęciu coś różowego, symbolizującego Twoje wsparcie w tej bardzo ważnej inicjatywie. KONIECZNIE dopiszcie dwa hashstagi : #BCAstrength oraz #inesrozowawstazka Możecie zaprosić również inne osoby do wezwania. Im więcej osób otaguje hashtagiem #BCAstrength jakieś zdjęcie tym więcej pieniążków Fundacja uzbiera na badania.
Za każdy pojedynczy post zamieszczony na Instagramie lub Twitterze z #BCAstrength w okresie od 1 października 2015 r. do Światowego Dnia Walki z Rakiem, który przypada 4 lutego 2016 r., Estée Lauder Companies przeznaczy $25 na rzecz Fundacji na Rzecz Walki z Rakiem Piersi.
Kochani, bardzo liczę na Wasze wsparcie!