Według Carol Lim i Humerto Leona: „Oko jest zarazem kobiece i potężne”.
Intrygujący flakon zawiera elementy opalizujące, czarną gumę i różowe złoto. Przypomina mix-and-match mody KENZO. Gumowany korek inspirowany legendarnymi torebkami KENZO Kalifornia, drogocenne detale z różowozłotego metalu z kolekcji biżuterii „THE EYE” oraz oszronione szkło określają estetykę flakonu i prowokują osobliwą wizualną konfrontację. Tajemnicze i fascynujące oko – obserwowane z przodu i z góry – widoczne jest pod każdym kątem. Flakon zaprojektował Patrick Li − bliski przyjaciel Carol Lim i Humberto Leona. Podobnie jak oni, Patrick studiował w Berkeley, a potem pracował w branży modowo- urodowej, zanim otworzył swoje własne studio w 2008 roku.
Marka KENZO powierzyła kreację swojego nowego zapachu wyjątkowemu kreatorowi perfum – Francisowi Kurkdjianowi. Francis wiedział, kim chce zostać już jako piętnastolatek i osiągnął swój cel w wieku 25 lat, kiedy stworzył kompozycję, która okazała się jego pierwszym międzynarodowym sukcesem. Jego kreatywność ukształtowały taniec klasyczny i fortepian – dwie dyscypliny, które łączą w sobie rygor i kreatywność. Jego środowisko rodzinne przedstawiło mu świat couture. Jako prekursor, Francis Kurkdjian odważnie mieszał gatunki, style i materiały. Zrezygnował z utartych schematów i potra- ktował kwiaty w nietradycyjny sposób: odważył się je przedawkować. KENZO WORLD otwiera się przypływem kwiatów wyłaniających się całymi naręczami: od płatków do bukietów, z towarzyszącą im eksplozją słodyczy… Powstał błyskotliwy zapach o żywej, musującej aurze – szalony rockowy nektar z upajającym aromatem, który łechce nos. Gwałtowna dawka energii. Długotrwała stylowa aura. Francis Kurkdjian stworzył ten zapach niczym autentyczną eksplozję kwiatów, w której każdy kwiat ukazuje nowe oblicze. Piwonie sublimuje egipski jaśmin z fasetkami „czerwonych owoców”. Urzekający ambroxan podtrzymuje tę nutę i nadaje kompozycji zmysłowy i ponętny charakter. Zapach wykracza poza stereotypowo pojmowaną kobiecość.
Spike Jonze to amerykański reżyser, producent, scenarzysta i aktor, którego twórczość obejmuje wideoklipy, reklamy, filmy i programy telewizyjne. Wierny swojej kreatywnej wizji, tworzy spektakularne i emo- cjonalne dzieła, które uosabiają elementy obecne w DNA Kenzo, powołane do życia przez Carol Lim i Humberto Leona. Jego artystyczne dokonania to m.in filmy: Być jak John Malkovich, Adaptacja, Gdzie mieszkają dzikie stwory (nagrodzony Oskarem i Złotym Globem za najlepszy oryginalny scenariusz), jak również kultowe teledyski dla tak znakomitych wykonawców jak: Beastie Boys, Bjork, Daft Punk czy Kanye West.
„Dla nas kobieta KENZO jest możliwa do opisania. Inspirująca i zarazem zrozumiała. W jej życiu wiele się dzieje. Chodzi do szkoły lub na randki. Jest aktywistką. Jest człowiekiem czynu. Chcieliśmy pokazać to, że posiada tę dodatkową warstwę. Chcemy także, by była kimś, kim inni chcieliby się stać, by była jak najlepszą wersją ich samych” – Carol Lim
„Jest wolnomyślicielką i kimś, kto naprawdę ma kontrolę nad sobą; jest silną kobietą, która wie, kim chce być” – Humberto Leon
Rytm Tobą zawładnie. Jonze niewątpliwie przekroczył granice gatunku, tworząc szalony muzyczny show, w którym połączył choreografię i spektakl. Wrzuca nas w sam środek gorączkowego życia, zaprasza nas do biegu tak daleko, jak oczy poniosą – z nową energią, bez zadyszki – abyśmy podążali za naszymi marzeniami i pragnieniami. Jonze jest wieloletnim przyjacielem szefów kreatywnych KENZO. Podczas śniadania Humberto wspomniał Spike’owi, że pracuje nad zapachem. „Spytałem go, czy może zrobić reklamę..”. Spike wspomina: „Spytał mnie, czy mam pomysł?”. Oczywiście miał, przecież jest jednym z najbardziej cenionych wizjonerów naszego pokolenia.
„Sposób, w jaki tworzymy Humberto, Carol i ja jest bardzo swobodny. Oni dają mi wolną rękę, To, jak działamy jest niesamowicie swobodne jak na tak dużą firmę” – twierdzi Spike Jonze.
Podczas castingu poszukiwano gwiazdy, która nie tylko potrafi tańczyć (maniakalnie i po mistrzowsku), lecz także uosabia zuchwały szyk i ekscentryczność KENZO. Na spotkaniu z Margaret Qualley – aktorką i eks-tancerką, stało się oczywiste, że właśnie znaleźli idealną osobę do tej wymagającej roli. Margaret Qualley emanuje elegancją, poruszając się w diabolicznym tempie, w ekstrawaganckiej zielonej sukni zaprojektowanej przez Carol Lim and Humberto Leona. Zanurza się w swoich marzeniach i kawa- lkadą tanecznych susów przemierza długie korytarze, urzekając każdym ruchem i uwalniając surową prowokacyjną energię. Przyciąga wszystko, co porusza się razem z nią i widzi świat taki, jaki chce widzieć: zharmonizowany z jej przesadną ekspresją. Jej bieg kończy się zapierającym dech w piersiach skokiem.
„Kiedy myślimy o reklamowych kampaniach zapachów, mamy przed oczami ładną dziewczynę i flakon. Ten klip jest czymś absolutnie przeciwnym. Jest wielowymiarowy i zupełnie odmienny, zaskakuje widza” – powiedziała Margaret Qualley. Choreograf – Ryan Heffington, który udowodnił, jak bardzo jest utalentowany swoimi klipami (Sia – „Chandelier“), jaki również pokazami na wybiegu i programami telewizyjnymi, zdołał uczynić egzaltowaną ekspresję ciała Margaret równie spektakularną, jak spontaniczną.
Zuchwała i złowieszcza ścieżka dźwiękowa, która stanowi tło układu tanecznego Margaret, brzmi jak znajomy, klasyczny hit tańczony na parkiecie. Sam Spiegel (brat Spike’a Jonze’a) stworzył tę wspaniałą muzykę specjalnie dla Kenzo.
„Dziewczyna KENZO osadzona jest w teraźniejszości. Nie jest w najmniejszym stopniu nostalgiczna. Uwielbia ruch i zawrotne tempo. Lubi, kiedy przedmioty unoszą się, ślizgają i zderzają w czasie rzeczywistym. Nigdy nie jest obojętna, zawsze entuzjastyczna. Wyróżnia się z tłumu” – Carol Lim i Humberto Leon
Comments are closed.